Friday, February 14, 2014

Hangi DSLR Makineyi Almalı

Nasıl Bir DSLR Fotoğraf Makinesi Almalı

 Önceden erişilmez gibi görünen, DSLR makineleri son dönemde herkes de görür olduk. Fotoğraf çekmenin keyfini yaşamak, anları ölümsüzleştirmek benim için daha da önemli olan ise kendinizi dinleyebileceğiniz ve fotoğrafa kattıklarınızla sonucunda oluşacak görüntü ile keyifli bir zaman geçirmek kadar özel ve güzel bir aktivite olduğunu düşünüyorum.
  Daha önceki yazımda “Nasıl bir kompakt makine almalı” sorusunun cevabını yanıtlamaya çalışmıştım. Bu yazımda ise, daha kompleks, teknik terimler içeren hatta karmaşık olarak algılanan DSLR makineleri ile ilgili olarak bilgilendirme yapacağım. Bu doğrultuda DSLR makinenizi alma kararınızda yol gösterici olması, piyasada onlarca, hatta yüzlerce marka ve model varken nereden başlamanız gerektiği konusunda yardımcı olmaya çalışacağım.

 Güzel günbatımları, fulü fotoğraflar, çiçek, küçük canlı, geniş açı, uzaktan çekilmiş güzel fotoğraflar…  adres sanki DSLR makineyi gösteriyor!

 Hiç elinize DSLR makine aldınızmı bilemiyorum ama, ben aldığımda çok karışık gelmişti. Gözüme tanıdık gelen flaş ve fotoğraf çekme butonu olmuştu. Modeline göre değişken yerde olan bir çark, üzerinde harfler ve resimler, birkaç düğme, LCD ekranın yanında yine bir çark ve daha fazla buton. Nereden başlamalı, kafam karışmıştı… 

 Öncelikli olarak karar vermenizi istiyorum iyi düşünün? Nasıl olsa bir kompakt makineniz var… Neden daha fazlasını, bütçenize artı masrafla sahip olmalısınız? Sadece yazın tatillerde, eş, dost, akraba düğünlerinde, ailenizin sadece doğum günlerinde fotoğraf aklınıza geliyorsa boş verin derim… Çün’ki bu bakış açısı ile aldığınız makine belli bir süre sonra büyük gelecek, hatta gözünüzde büyüyecek ve tozlanmaya yüz tutacaktır.

 Fotoğraf tutkudur, belli bir süre sonra vizörden baktığınız gibi görmeye başlarsınız, nesneleri hep bir yerlere yerleştirirsiniz, ritim duygunuz, estetik bakış açınız olur, kendi kadrajınızı yaratırsınız. Makinenizle bir bütünü tamamlarsınız, eliniz, parmaklarınızı kullanmanız için makine yede bakmanıza gerek yoktur onlar buluşur zaten !!! Elinizde ağırlığını hissetmediğiniz zaman boşluğuna alışamazsınız, sevdiğinizin elinden tutarcasına… ve en önemlisi özgürsünüzdür ve hiç olmadığınız kadar rahat.

 II. öncelik sıram ise sakın sakın makine almayın, evet almayın. Hangisi Canon, Nikon… ve diğerleri bence. Hiçbir zaman marka savaşı vermedim.  Canon, Nikon, Pentax, Olumpus, Sony markalarını kullandım karar verirken bu doğrultuda hareket ettim. Bu markalar bir kenarda iken üşenmeyin bir fotoğraf kursuna kayıt olun eğitimini alın. Belki daha orada vazgeçip masraf yapmaktan kurtulacaksınız. Fotoğraf eğitimi almadan DSLR makineyi kullanmayı ve almayı doğru bulmuyorum. Eğitim sonunda yapılacak olan bitirme projeleri, gerekse gezi fotoğrafları ile kafanızda bazı fikirlere sahip olacağınızı ve doğru seçimi ancak o zaman yapıp vazgeçemeyeceğiniz bir makine alacağınızdan şüpheniz olmasın.
 Tamamen bütçenize göre giriş seviyeleri makinelerinden başlayacağınız gibi, yarı profesyonel ve profesyonel serilerden de başlayabilirsiniz.
Günümüzde sıkı bir rekabet var “DSLR Giriş Seviyesi” makinelerinde bu seviye makinelerde seçim yapmak zor gibi görünse de pazar payı özellikle Mark II serisi ve üzerinde yakaladığı yüksek ISO değerlerindeki neredeyse hiç göremeyeceğiz gren yapısı, fiyat-performans açısından Canon’a doğru kaydığını görüyoruz. Giriş seviyeleri aşağıdaki marka ve modeller olarak tanımlanabilir;




Nikon;
        Nikon D3100
        Nikon D3200
        Nikon D5100
        Nikon D5200

Canon;
        EOS 500/550D
        EOS 600/650D
        EOS 1000/1100D


Giriş Seviyesi

Nikon D3100: 14.2MP, 18-55VR ile ~1415TL
Canon EOS 1100D:12.2MP, 18-55IS ile ~1430TL
Sony SLT-A33: 14.2MP, 18-55 ile ~1600TL
Pentax K-r: 12.2MP, 18-55AL ile ~1800TL
Sony SLT-A55: 16.2MP, 18-55 ile ~1910TL
Canon EOS 550D: 18MP, 18-55IS ile ~1995TL
Canon EOS 600D:18MP, 18-55IS II ile ~2180TL
Nikon D5100: 16.2MP, 18-55VR ile ~2160TL

Yarı Profosyonel

Nikon D90: 18-105VR ile ~2475TL
Canon EOS 60D: Sadece gövde ~2622TL
Canon EOS 60D: 18-135IS ile ~2945TL
Nikon D300s: Sadece gövde ~3010TL
Pentax K5: 18-55WR ile ~3230TL
Nikon D7000: 18-105VR ile ~3310TL
Canon 7D: Sadece gövde ~3895TL
Canon 7D: 18-135IS ile ~4510TL

Profosyonel

Nikon D700: ~5280TL
Canon 5D Mark II: ~5395TL
Sony A900: ~7350TL
Nikon D3s: ~12225TL
Nikon D3x: ~14500TL
Canon EOS 1Ds Mark III: ~17100TL

 Bana gelince Canon’u severek kullanıyorum. Daha büyük ve elime tam olarak oturan body tercih ediyorum.
Çantamda nemi olurdu? eğer bütçem izin verseydi çok isterdim;

1.    5D Mark II Body
2.    Canon EF 24-70 mm F 2.8 L USM Lens
3.    Canon EF 50mm f/1.4 USM Lens
4.    Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM Telephoto Zoom Lens ...

Peki bu ekipmanlar bana kaça mal olurdu J,

1.    2800 $
2.    2500$
3.    400$
4.    2300$

  Hayallerime ulaşmak için 8000$... kim bilir belki bir gün olur L hayal etmesi bile güzel bence.

Neden Canon tercih sebebim, nedir beni ona yönelten ?

ü  Menü daha anlaşılır ve daha kolay ulaşıyorum, alt dizinler halinde çıkmıyor.
ü  Gren yapısı özellikle Mark II seviyesinden başlayarak süper.
ü  Gövde yapısı karmaşık değil, kolay ulaşabiliyorsunuz.
ü  Renk doygunluğu.
ü  LCD görünen fotoğraf ile aktarılan fotoğraf arasında neredeyse hiç olmayan fark.

No comments:

Post a Comment